19 de novembre 2007

Actualitzant

Ara porto força retràs, i intentar ser exhaustiva i cronològica pot ser una mica bèstia. Així que començaré parlant dels bars. Suposo que la pluja i el fred fan que en aquest país hi hagi tota mena de bars, cafès, bistrots, restos, tavernes, etc. perquè al carrer no s'hi pot estar gaire estona. Començo amb el bar del cinema-nova: amb la D., la S. i l'A.L., una sala de cinema bastant underground i barata, amb un bar d'allò més agadable. La de la bufanda no sé qui és, però m'encanta la foto:



Un dels meus edificis preferits de Bxl, molt aprop de casa meva i camí de Saint Géry, la zona dels bars (les fotos són des d'un kebab per això hi ha reflexes de llum):



Just al barri de Saint Géry, hi ha el Zebra, el bar amb el millor chocolat chaud que jo he trobat a Bxl, perquè com s'aprecia a la foto, posen un "palillo" amb un tros de xocolata negra que es va desfent en la llet calenta. I és que pel que he pogut entendre, la xocolata calenta per l'Europa central no és xocolata desfeta i prou, però la veritat és s'agraeix perquè en un país amb tanta xocolata i cervesa i formatge, és millor menjar coses suaus:



El café central, el bar on els diumenges posen pelis més aviat antigues gratix, però també hi fan concerts, punxen, fan expos. L'altra cosa bona és que és un dels pocs llocs que conec on tenen una marca de cervesa afruitada que a mi m'agrada. En general per cervesa afruitada (jo prefereixo la de framboise a la de cerise) hi ha la Kriek, però empaxa bastant i fa la sensació que t'has menjat 10 xupaxups de cop. En canvi hi ha una que es diu Faru (no sé com s'escriu) és més amarga, i inclús el color és menys rosat. Però no serà per falta de cerveses:



I per seguir amb els bars, el Greenwich, també pel barri. Un bar que deu tenir vora 100 anys, on curiosament no posen música i la gent va a jugar a escacs, a llegir, a xerrar, a estudiar, a escriure, etc. I té uns lavabos que ben bé fan justícia a aquests cent anys:




I deixo el millor per al final: el Kafka. Està sota casa meva, és on anem gairebé cada nit, potser per això se'm fa tan entranyable, i els cambrers ja ens coneixen. Posen música segons l'estat d'ànim del cambrer i l'hora del dia. Les fotos de sobre la barra són retrats del propietari del bar.



Bé, i deixo els bars i us enganxo unes quantes fotos boniquetes: bicicletes aparcades en un mural al carrer que monten els Encants del meu barri (perquè curiosament, a Bxl el tema deixalles i reciclatge el porten fatal, però en canvi la segona mà està per tot arreu), jo amb la bufanda que em van robar l'altre dia a la uni, la S. en un pasadís lluminós a la place Rogier, el cementiri de Laeken (preciós), nena entrant a una rentadora d'una laundry de Saint Gilles (un dels millors barris), paisatge camí de Besançon (m'encanta la tardor!) i una porta amb ulls, una botiga de speculus (galetes típiques) amb galetes de Saint Nicolas, barrets volant a lo magritte al Palais de Beaux Arts, penya del Barça a la Rue Antoine Dansaert, una foto de la família reia belga, el Marché aux puces al Jeu de Balle (mercat diari on em vaig comprar una camisa de flors per 2 euros), i la meva uni a la tarda:






5 comentaris:

Anònim ha dit...

"Bares, que lugares... tan gratos para conversar! No hay como el calor del amor en un bar!"... Cha, cha, cha!! Aquellos que nos criamos en una cultura de bar, bien lo sabemos! Sigue disfrutando!

Marta Farràs Drago ha dit...

jolin...quan tornis pots escriure una "guia del ocio en bruselas"

estudia una mica nooooo???
:P

P:D: envidia cochina ¬¬

Anònim ha dit...

¡Hay que joderse lo oxidado que tengo lo de leer en catalán, que me ha costado un buen rato leer toda la entrada! En fin, que eso, ¡que viva la cerveza afrutada y todo eso! ;D

(y que gracias por en enlace).

MoF ha dit...

de nada! es la única manera de tener fotos decentes!

Anònim ha dit...

Animac 2008, allá vamos!!!! :D