17 d’octubre 2007

Oda a la pàtria?

Ja és curiós que vulgui escriure sobre el tema, entre d'altre coses perquè ja han passat uns quants dies del Dia de la Hispanitat, però aquest matí he estat llegint el diari que em va portar l'Am. sobre aquest dia, jo vinc de passar una setmana a Fkt i de llegir el conte del Monzó, i a més visc en un país amb certa sensibilitat nacional. Primer unes fotos que guardaba per aquest dia: l'estàtua que hi ha a la Place Espagne:

I segon, a la mediateca de la universitat, hi ha una secció dedicada a la música del món, mireu que hi ha a Espagne (és curiós veure't reduït a la secció ètnico-folklòrica d'una biblioteca!):

Llevat d'això, el 12 d'octubre no va tenir gaire més rellevància per a mi, vam estar visitant la ciutat amb l'Am. (a la tarda si puc us penjo fotos). Sé que en X. està força preocupat pel tema nacional a Bèlgica. He estat buscant enganxines però no he trobat res més que això (a més està desenfocada):


Jo ho sospitava, però li vaig preguntar a en K. i em va confirmar que aquesta gent passa bastant de la política (els hi rellisca vaja, serà la pluja?). Es veu que hi ha alguna enganxina, però de seguida desapareixen. L'Am. em va fer l'encàrreg de buscar algun diari incendiari, i el màxim que vam trobar va ser un diari tipo "en lucha" que com és comunista és internacionalista, i per tant poc incendiari al respecte, però seguiré buscant. De fet, en K. té un amic, que viu a la franja més conflictiva: la que hi ha entre Brussel·les i la part francesa, que és on hi ha el problema perquè oficialment se'ls considera francòfons però ells es senten flamencs, i és per on la gent es rebota si els parles en francès, etc. [Ja hi aniré a buscar enganxines]. Les dues llengües creen dos universos: pelis subtitulades en dues llengües, canals de televisió paral·lels i amb programacions diferents, diaries diferents, locals per a uns o altres amb menjar diferent, ... El dia de la nuit blanche vaig veure un concert d'un cantautor de la part francesa (gairebé no vaig entendre res) que deia que per a juntar un país tan petit però barallat calia fer un himne (l'actual és en francès) sobre les patates fregides i la cervesa i segur que s'eliminariael problema, si és que al final qui no s'entén és perquè no vol!

Petons forts per tothom!

1 comentari:

el javi ha dit...

Buenas!
sóc el X? què guai (bé, si no ho sóc l'X té les mateixes aficions que jo, així que respondré en nom de tots dos)
no és que l'adhesiu sigui el format més indicatiu/descriptiu dels problemes d'un col·lecitu, i menys en puestus més civilitzats i suposadament més nets que el nostre,...però no trobar-ne gairebé cap vol dir que realment no els suposa un problema? doncs són uns campions... i la premsa d'aquí és molt alarmisata o té molt poca feina
bé, gràcies, per la foto, quan en tinguis més de la franja que dius ja les comentarem
una abraçada